sobota, 4 sierpnia 2012

Tartaletki z pomidorami

Jestem monotematyczna - pomidor. Jestem nudna - pomidor. Jestem pozbawiona wyobraźni - pomidor.Mogłabym tak dalej i dalej, bo kolejny raz nie potrafiłam im się oprzeć i zamiast kilku pomidorków, kupiłam ich szebernaście rodzajów. Ale nie ma tego złego..., bo oprócz tego, że karmię teraz oczy ich pięknem, to jeszcze uzupełniam niedobór potasu, sodu i fosforu. Przeczytałam też, że zawierają sole bromu - a to podobno działa uspokajająco - zatem jestem dziś wyjątkowo spokojna i mam kolejną pomidorową propozycję - tartaletki. Danie szybkie i tradycyjnie już - mało skomplikowane.
Jedyny minus jest taki, że do ich przygotowania musimy użyć piekarnika, a w upalne, letnie dni potrzebna jest do tego odwaga i wytrzymałość.



Tartaletki zapiekane z pomidorami:
ciasto francuskie
2 jajka
1 filiżanka mleka
gałka muszkatołowa
listki bazylii
pomidory (najlepiej koktajlowe)
2 czubate łyżki startego sera (twardego)


Foremki do tartaletek wylepiamy ciastem francuskim. Podpiekamy w temperaturze ok. 180 stopni aż do uzyskania lekko złotego koloru.
Pomidorki kroimy w plastry i rozkładamy na ręcznikach papierowych, żeby pozbyć się nadmiaru soku.
Jajka mieszamy z mlekiem i z tartym serem (np. Parmezanem lub Bursztynem). Dodajemy sól, pieprz i szczyptę gałki muszkatołowej. Dodajemy listki bazylii.
Podpieczone tartaletki wypełniamy masą jajeczną oraz plastrami pomidorków. Wierzch możemy dodatkowo posypać odrobiną startego sera.
Całość pieczemy jeszcze około 15 - 20 minut (aż do całkowitego ścięcia się masy).


Podajemy z sałatą polaną oliwą z octem balsamicznym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz