piątek, 16 marca 2012

Ciastka orzechowe z białą czekoladą

Jest wiosna! Słońce rozgrzewa powietrze, nawet wieczór zaczyna już pachnieć. Już mi się marzy, żeby wyciągnąć rower i pojechać na piknik do Parku Skaryszewskiego.  Leżeć na kocu, jeść maliny, borówki, albo w ramach ruchu - pobiec do Misianki po sernik. Patrzeć w błękitne niebo, mrużyć oczy od słońca i martwić się jedynie tym, że jest gorąco!!! Od zeszłego roku z menu piknikowym kojarzą mi się między innymi amerykańskie ciasteczka z orzechami i białą czekoladą. Mocno orzechowe, kruche, bardzo słodkie... pychota!


Ciastka z orzechami i białą czekoladą (proporcje na około 20 ciastek)
115 g masła
85 g brązowego cukru
1 jajko
250 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1 tabliczka białej czekolady
50 g orzechów laskowych
szczypta soli

Masło ucieramy z cukrem aż do uzyskania gładkiej, jasnej masy. Dodajemy rozmącone jajko. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, sodą i szczyptą soli, a następnie łączymy z masłem z cukrem i jajkiem. Na koniec dodajemy pokrojoną czekoladę i orzechy. Ciasto jest gęste.
Formujemy duże ciacha i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Ciastka pieką się ok. 10-12 minut w temperaturze 190 stopni.

Przepis znalazłam na blogu Moje Wypieki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz