niedziela, 4 marca 2012

Kedgeree

Zwykle nie łączę ryżu z rybami. Co innego ryż z owocami morza, ale dziś zbieg okoliczności sprawił, że w mojej kuchni ryba trafiła na talerz wraz z ryżem.
W tak piękny dzień grzechem było siedzieć w domu. Trzeba było naładować baterie słoneczne przed kolejnym tygodniem pracy. Dlatego też dzisiejszy obiad był wynikiem szybkiego namysłu: najpierw jakie mam składniki, a następnie co mogę z nich zrobić. Przypomniałam sobie, że w ostatnich dniach na White Plate pojawił się przepis, który byłam w stanie szybko i bezboleśnie wypróbować. Miałam składniki, gotowy przepis i wielkie słońce zaglądające przez kuchenne okno. Z tego wszystkiego powstała potrawka z ryżu i dwóch rodzajów ryb: gotowanego pstrąga i wędzonego łososia, nosząca nazwę Kedgeree.


Kedgeree (proporcje dla dwóch osób)
1 filiżanka ryżu długoziarnistego
300 ml wody
1/2 cebuli, pokrojonej drobno
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka startego na tarce imbiru
1 ząbek czosnku (drobno posiekany)
1/2 łyżeczki kurkumy
1 łyżeczka przyprawy curry
1/2 filetu z pstrąga
1 średniej wielkości ryba (wędzony łosoś)
ok. 1 łyżeczki soli morskiej
natka pietruszki, posiekana
2 jajka, ugotowane na twardo i przekrojone na ćwiartki

  

W garnku rozgrzewamy oliwę, dodajemy cebulę (smażymy przez 3-5 minut). Dodajemy czosnek, imbir, kurkumę, curry i sól. Mieszając smażymy 2 minuty.
Dodajemy ryż, dokładnie mieszamy. Smażymy kolejne 2-3 minuty.
Wlewamy wodę i gotujemy przez 10 minut. Dodajemy filet z pstrąga i dusimy kolejne 3-5 minut, aż ryba będzie ugotowana.
Ugotowana rybę wyjmujemy i usuwamy z niej ości. Kawałki ryby wkładamy z powrotem do garnka, dodajemy kawałki wędzonej ryby, jajka pokrojone w ćwiartki i całość posypujemy natką pietruszki.


Kedgeree jest bardzo sycące, więc stanowi idealny posiłek przed długim - niedzielnym spacerem.
Oryginalny przepis, z którego skorzystałam - tutaj.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz