piątek, 24 lutego 2012

Zupa marchewkowa z imbirem

Marchewkowe pole rośnie wokół mnie
W marchewkowym polu jak warzywo tkwię
Głową na dół zakopany niczym struś
Chcesz mnie spotkać, głowę obok w ziemię wpuść

Wszystko się może zdarzyć
Wszystko się może zdarzyć

Marchewkowe o ogrodzie miewam sny
W marchewkowym stanie jest najlepiej mi
Rosnę sobie dołem głowa górą nać
Kto mi powie co się jeszcze może stać...
("Marchewkowe pole")
 

 Zupa marchewkowo - imbirowa
8 średnich marchewek
1 średnia cebula (lub jeden por)
imbir (starty)
2 duże kubki bulionu
sól, pieprz
szczypta curry
1 mała puszka mleka kokosowego lub śmietana (12%)
sezam
oliwa

W garnku podgrzewamy oliwę i podsmażamy cebulę (lub pora). Dodajemy starty imbir i smażymy 4 minuty. Wrzucamy pokrojoną w talarki marchewkę i smażymy kolejne 7 minut. Wlewamy bulion i gotujemy, aż marchewka będzie miękka. Wyłączamy i odstawiamy do ostygnięcia. Miksujemy na krem, przyprawiamy. Dodajemy mleko kokosowe lub - jeśli ktoś woli - śmietanę (przed samym podaniem). Doprawiamy solą i pieprzem. Przed podaniem możemy posypać zupę podprażonym ziarnem sezamu. Uwaga! Zupa jest ostra.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz