sobota, 28 kwietnia 2012

Muffiny croque-madame

Nie można wszystkiego brać poważnie, czasem należy podejść do tematu lekko i ..."zrobić sobie jaja".  Z takim nastawieniem zabrałam się do przygotowania croque-madame - klasycznego tosta z szynką i jajkiem.
Wszystkie składniki się zgadzają, zmieniła się jedynie forma - tym razem powstały zgrabne muffiny. Idealne na leniwe śniadanie w taki dzień jak dzisiaj, kiedy wreszcie można zjeść na balkonie! Przygotowujemy muffiny i kawę, chrupiemy, popijamy, chrupiemy, zaglądamy do gazetki (zgrabnie omijając dział polityka i gospodarka, od razu przechodzimy do działu kultura, ewentualnie sport), teraz spoglądamy na odcienie młodej zieleni i znowu chrupiemy, a następnie popijamy kawę. Czynności powtarzamy wielokrotnie, w dowolnej kolejności.

Składniki
pszenny chleb tostowy
jajka 
szynka
ser (użyłam płatków parmezanu)
jogurt naturalny (tak poradziła mi Pani S)
masło
sól 
pieprz



Bierzemy tyle kawałków chleba tostowego i jajek, ile osób. Od chleba tostowego odkrawamy brzegi, każdy kawałek wałkujemy. Blaszkę do muffinów smarujemy masłem, do dołków wkładamy rozwałkowany chleb, w taki sposób, aby powstały zgrabne babeczki. Do środka wkładamy pokrojoną szynkę, choć nie jest to konieczne, jeśli chcemy żeby nasze śniadanie było bezmięsne, następnie jajko (jeśli jest duże, dobrze jest oddzielić najpierw żółtko od białka i najpierw włożyć samo żółtko, a następnie uzupełnić odpowiednią ilością białka). Dodajemy łyżkę jogurtu naturalnego, pieprzymy, solimy. Całość posypujemy serem, ja użyłam płatków parmezanu. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 8 minut w temperaturze 180 stopni, jeśli chcemy, aby żółtko pozostało płynne, jeśli nie - przedłużamy czas pieczenia.




Co zrobić z tak pięknie rozpoczętym dniem? W tym momencie, moja rola "cioci dobra rada" się kończy. Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. W każdym razie, ja już wiem...


Przepis autorstwa Rachel Khoo (The Little Paris Kitchen)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz